Coca de recapte

Avui us porto la recepta de la coca de recapte. Una coca salada típica de la nostra terra, Catalunya. Senzilla de fer i boníssima!!
S’elabora amb una massa fina recoberta de verdures escalivades: normalment pebrots, ceba i albergínies, i al damunt d’aquestes s’hi pot afegir anxoves o arengades. De totes maneres no és una recepta fixa, en aquesta coca si pot afegir qualsevol aliment que tinguem a mà, d’aquí el seu nom: recapte. Originàriament era una coca per “arreplegar” (recaptar) els aliments que hi havia al rebost en aquell moment. Per tant, és habitual fer servir altres verdures i fins i tot embotit (botifarra), bolets, tonyina, olives….. Una coca amb moltes variants, que tant es pot menjar freda com calenta.

La massa d’aquesta coca m’encanta. Jo utilitzo una part de llard per fer-la; es pot fer només amb oli, però el llard li aporta un toc que em recorda la pasta fullada i que a casa ens agrada molt. És una massa que es conseva perfectement d’un dia per altre, per tant, si ens l’hem de menjar l’endemà continua igualment boníssima. També m’agrada donar-li a la coca la forma ovalada i lleugerement més pujada de les vores, tal com es feia antigament, per conservar el suc de les verdures dins la coca, evitant que regalimi cap a fora. I com que surten 2 coques, us deixo dues versions diferents de fer-la….Escolliu la vostra preferida o la creeu-la a partir d’aquí. Què us sembla, us animeu???

Ingredients:

• 300 g de farina de força
  • 10 g de sal
  • 1 polsim de sucre

Farcit: (per una coca)

• 40 g de pebrot verd (a trossos grans)
  • 40 g de pebrot vermell (a trossos grans)
  • 40 g de ceba tendra
  • 40 g de carbassó sense pelar
  • 20 g d’oli d’oliva verge extra
  • 1 polsim de sal
  • 1 formatge de cabra (una rodella petita)

Farcit: (per l’altre coca)

• Escalivada: pebrot, albergínia, ceba (Comprada o casolana)
  • 4-5 tires d’anxoves (o al gust)

Preparació:

Massa:

• Preescalfar el forn a 200º ·
  • Posar dins el got de la thermomix l’oli, el llard i l’aigua. Escalfar 2 minuts, temperatura 37º i velocitat 2.
  • Afegir el llevat (ben esmicolat i repartit pel voltant de les ganivetes), la farina, la sal i el sucre. Barrejar 30 segons a velocitat 6.
  • Retirar la massa del got i formar una bola. Dividir aquesta en dues parts i estendre la massa ben fina amb l’ajut d’un corró de cuina. Donar-li forma ovalada i lleugerament més elevada en tot el voltant. Col.locar en safates de forn i reservar.

Farcit: (d’una coca)

1. Posar tots els ingredients del farcit dins el got i programar 5 segons a velocitat 4. Cubrir la massa d’una de les coques reservadas amb les verdures i enfornar durant 20-25 minuts a 180º o fins que agafi un bonic to daurat.
  2. Retirar del forn, esmicolar formatge de cabra pel damunt i servir.

Farcit: (de l’altre coca)

1. Repartir tires de les verdures escalivades al damunt de l’altre coca reservada i enfornar durant 20-25 minuts a 180º o fins que agafi un bonic to daurat.
  2. Retirar del forn i repartir tires d’anxoves al gus

Esta entrada fue publicada el Sábado, Junio 22nd, 2019 at 21:28 Bajo la categoria Sin categoría. Puedes seguir las respuestas a traves del RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.